PL EN

dyskografia

Feliks Nowowiejski

QUO VADIS


Oratorium na głosy solo, chór mieszany, organy i orkiestrę

Wioletta CHODOWICZ – sopran
Robert GIERLACH – baryton
Wojtek GIERLACH – bas
Łukasz BOROWICZ – dyrygent
Chór Opery i Filharmonii Podlaskiej
Violetta BIELECKA – przygotowanie chóru
Orkiestra Filharmonii Poznańskiej

 

CD 1

Scena I

  1. Introdukcja 3:03
  2. Jowiszów grom… (chór) 2:56
  3. Sześć dni nie wschodzi słońce nam … (chór) 2:36
  4. Na szczycie gmachu… (chór) 3:25
  5. Kto? Kto to rozpętał… (chór) 2:11

czas trwania 14:11

Scena II

  1. Marsz pretorianów 5:01
  2. Pozdrowienie śle boski Neron… (bas) 8:19
  3. Christianos ad leones! (chór) 3:49

czas trwania 17:09

Scena III

  1. O bracia, niechaj będzie pochwalony Pan… (bas) 7:33
  2. Tyrani grożą… (baryton) 1:54
  3. Myśmy gotowi w imieniu Pana… (sopran) 5:34
  4. Aż po dzień ostatni życia… (baryton) 1:36
  5. O Panie, nasz święty przewodniku… (sopran) 7:17
  6. Czyż Pan przez wasze mówi usta? (baryton) 2:41
  7. Niech Pan strzeże Cię… (chór) 5:41

czas trwania 32:16

CD 2 [31:35]

Scena IV

  1. Andante sostenuto 2:50
  2. Jak ciemna noc… (baryton) 5:47
  3. Quo vadis, Domine? (baryton) 1:49
  4. O Panie, oto w prochu leżę ja… (baryton) 2:36
  5. A więc do Rzymu! (baryton) 1:41
  6. Schlusschor: Cześć Ci, Cześć Ci, potężny cześć! (chór) 5:28
  7. Doppelfuge: Gloria Tibi Sancte Petre… (chór) 4:54
  8. Gloria Patri et Filio et Spritui Sancto (chór) 4:10
  9. Amen (chór) 2:20

czas trwania 31:35

czas całkowity: 95:15

Nagranie koncertu Quo vadis – 29 czerwca 2016 roku,
Aula Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu

Feliks Nowowiejski

QUO VADIS


Oratorium na głosy solo, chór mieszany, organy i orkiestrę

Wioletta CHODOWICZ – sopran
Robert GIERLACH – baryton
Wojtek GIERLACH – bas
Łukasz BOROWICZ – dyrygent
Chór Opery i Filharmonii Podlaskiej
Violetta BIELECKA – przygotowanie chóru
Orkiestra Filharmonii Poznańskiej

 

CD 1

Scena I

  1. Introdukcja 3:03
  2. Jowiszów grom… (chór) 2:56
  3. Sześć dni nie wschodzi słońce nam … (chór) 2:36
  4. Na szczycie gmachu… (chór) 3:25
  5. Kto? Kto to rozpętał… (chór) 2:11

czas trwania 14:11

Scena II

  1. Marsz pretorianów 5:01
  2. Pozdrowienie śle boski Neron… (bas) 8:19
  3. Christianos ad leones! (chór) 3:49

czas trwania 17:09

Scena III

  1. O bracia, niechaj będzie pochwalony Pan… (bas) 7:33
  2. Tyrani grożą… (baryton) 1:54
  3. Myśmy gotowi w imieniu Pana… (sopran) 5:34
  4. Aż po dzień ostatni życia… (baryton) 1:36
  5. O Panie, nasz święty przewodniku… (sopran) 7:17
  6. Czyż Pan przez wasze mówi usta? (baryton) 2:41
  7. Niech Pan strzeże Cię… (chór) 5:41

czas trwania 32:16

CD 2 [31:35]

Scena IV

  1. Andante sostenuto 2:50
  2. Jak ciemna noc… (baryton) 5:47
  3. Quo vadis, Domine? (baryton) 1:49
  4. O Panie, oto w prochu leżę ja… (baryton) 2:36
  5. A więc do Rzymu! (baryton) 1:41
  6. Schlusschor: Cześć Ci, Cześć Ci, potężny cześć! (chór) 5:28
  7. Doppelfuge: Gloria Tibi Sancte Petre… (chór) 4:54
  8. Gloria Patri et Filio et Spritui Sancto (chór) 4:10
  9. Amen (chór) 2:20

czas trwania 31:35

czas całkowity: 95:15

Nagranie koncertu Quo vadis – 29 czerwca 2016 roku,
Aula Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu

 

Jacek Sykulski

ORATORIUM 966.pl


Barbara GUTAJ – sopran
Katarzyna WŁODARCZYK – alt
Robert GIERLACH – baryton
Łukasz BOROWICZ – dyrygent

Poznański Chór Chłopięcy
Józef Biegański – sopran chłopięcy
Chóry: Dziewczęcy i Kameralny Poznańskiej Szkoły Chóralnej Jerzego Kurczewskiego
Jacek Sykulski – przygotowanie chórów

Orkiestra Filharmonii Poznańskiej


Sylwester Dworacki – tekst
1. Prologus (7:27)
2. Mesco (5:22)
3. Dubravka (4:21)
4. Baptisma (7:46)
5. Crux (8:51)
6. Regnum Poloniae (10:44)
7. Nox et lumen (8:53)
8. Epilogus (8:23)
Ewa Podleś

GWIAZDY ŚWIATOWYCH SCEN OPEROWYCH


Ewa PODLEŚ – kontralt
Łukasz BOROWICZ – dyrygent
Orkiestra Filharmonii Poznańskiej

Nagranie live zrealizowano w trakcie koncertu z cyklu „Gwiazdy światowych scen operowych” w Auli Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, 6 czerwca 2014 roku.


1. Christoph Willibald Gluck: Overture to Iphigénie en Aulide (6:45) 
2. Christoph Willibald Gluck: Orpheus’ recitative and aria Malheureux, que j’ai fait – J’ai perdu mon Eurydice from Orphée et Eurydice (5:43)
3. Gioacchino Rossini: Overture to Aureliano in Palmira (6:56)
4. Gioacchino Rossini: Cyrus’ aria Ciro infelice from Ciro in Babilonia (9:54)
5. Gaetano Donizetti: Orsini’s toast from Lucrezia Borgia (3:25)
6. Sergey Prokofiev: Aria from the cantata Alexander Nevsky (7:24)
7. Amilcare Ponchielli: Aria of La Cieca Voce di donna from La Gioconda (4:08)
8. Pietro Mascagni: Intermezzo from Cavalleria rusticana (3:41)
9-10. Giuseppe Verdi: Azucena’s aria Stride la vampa from Il Trovatore (4:14)
11. Jules Massenet: Tirade of Madame de la Haltière from Cendrillon (2:54)
12. Gioacchino Rossini: Isabella’s aria Cruda sorte from L’Italiana in Algeri (4:18)

Share

×
Sir Neville Marriner

MISTRZOWIE BATUTY


Sir Neville MARRINER – dyrygent
Orkiestra Filharmonii Poznańskiej

Nagrania dokonano 15 listopada 2013 roku w Auli Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu podczas koncertu Filharmonii Poznańskiej zatytułowanego „Mistrzowie batuty”.

Wolfgang Amadeus Mozart
Symfonia nr 41 C-dur Jowiszowa KV 551 (31:21)
I Allegro vivace
II Andante cantabile
III Menuet – Allegretto
IV Allegro molto

Ludwig van Beethoven
Symfonia nr 2 D-dur op. 36 (35:02)
I Allegro con brio
II Larghetto
III Allegro
IV Allegro molto

Share

×
Francesco Meli

GWIAZDY ŚWIATOWYCH SCEN OPEROWYCH


Ci wspaniali mężczyźni na wysokim C Podobnie, jak „sopran”, „alt”, czy „bas” – słowo „tenor” pochodzi z łaciny (od czasownika „tenere”: trzymać) i określa nie skalę głosu i jego możliwości, ale jego pozycję w czterogłosowej harmonii. Tenor to głos centralny, który „trzyma” wiodący temat utworu, gdy pozostałe głosy kreślą wokół niego swoje arabeski. Do dziś mówimy zresztą o „tenorze” czyjejś wypowiedzi (jej treści i wymowie). Jak widać, nic tu nie ma ze skrajności ani popisu: przeciwnie, „tenor” to złoty środek, spokój i umiarkowanie. Francesco Meli – tenor Łukasz Borowicz – dyrygent Orkiestra Filharmonii Poznańskiej


1. Ignacy Feliks Dobrzyński – Uwertura do opery Monbar czyli Flibustierowie
2. Matteo Salvi (?)* – Aria Marcella Inosservato penetravaAngelo carto e bel z IV aktu opery Il Duca d’Alba
3. Stanisław Moniuszko – Muzyka baletowa z opery Hrabina, Kotylion
4. Gaetano Donizetti – Aria Nemorina Quanto e bella z I aktu opery Napój miłosny
5. Gaetano Donizetti – Aria Roberta Ed ancor la tremenda porta z III aktu opery Roberto Devereux
6. Gaetano Donizetti – Aria Edgara Tombe degl’avi miei z III aktu opery Łucja z Lammermoor
7. Gaetano Donizetti – Aria Manrica Ah si, ben mio z III aktu opery Trubadur
8. Gaetano Donizetti – Aria Ryszarda Forse la soglia attinse z I aktu opery Bal Maskowy
9. Gaetano Donizetti – Aria Oronta La mia letizia infondere z II aktu opery Lombardczycy
10. Gaetano Donizetti – Aria Rudolfa Quando le sere al placido z II aktu opery Luiza Miller *aria zazwyczaj błędnie przypisywana Gaetano Donizettiemu
Producent – Wojciech Nentwig
Reżyser dźwięku, mastering – Andrzej Solczak
Redakcja – Anna Plenzler
Tłumaczenie – Waldemar Łyś
Zdjęcie Francesco Melego – Mika Ceron
Zdjęcie Łukasza Borowicza – Marcin Kuran
Zdjęcia Piotra Kamińskiego i Orkiestry Filharmonii Poznańskiej – Antoni Hoffmann
Nagrano 11 grudnia 2009 roku podczas koncertu z cyklu Gwiazdy Światowych Scen Operowych w Auli Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. MUZA Polskie Nagrania
Giuseppe Verdi

GIOVANNA D’ARCO


Nie istnieje coś takiego, jak „zła”opera Verdiego. Nawet najsłabsza z nich (każdy ma tu swojego kandydata…) porwie słuchacza energią muzycznej narracji, uwiedzie śpiewną inwencją, oczaruje instrumentalnym detalem. W każdej też znajdzie się jakiś klejnot, aria, duet, czy cała sekwencja, przewyższające wszystko, co pisali w owym czasie rywale Mistrza z Busseto.

Czy ma to sugerować, iż właśnie Giovannę d’Arco (prapremiera: Mediolan, La Scala, 15 II 1845) zaliczamy do „najsłabszych” oper kompozytora? Bynajmniej, i to nie tylko dlatego, że samo pytanie wydaje nam się pozbawione sensu. Verdi pisał opery przez całe życie, jak Haydn symfonie i kwartety smyczkowe. Każda z nich stanowi niezbędny etap w jego rozwoju i karierze, zarazem krok naprzód (1844: Dwaj Foscari) i drzwi otwarte ku następnym (1845: Alzira; 1846: Attyla). Dzięki wspaniałej roli tytułowej, skrojonej dla jednej z największych śpiewaczek owych czasów, Erminii Frezzolini, dzięki jej dwóm wspaniałym duetom (z ukochanym, królem Karolem w akcie I, z ojcem Jakubem w akcie III), dzięki widowiskowym scenom zbiorowym i żwawym rytmom, opera odniosła na prapremierze wielki sukces: odegrano ją jeszcze 16 razy, a katarynki mediolańskie szybko wstawiły do repertuaru „przeboje” z nowego dzieła. Przez następne ćwierć wieku Giovanna d’Arco cieszyła się pewnym wzięciem na scenach europejskich, wkrótce jednak podzieliła los innych, wczesnych oper twórcy Rigoletta, popadając w zapomnienie.

Podejrzewam, że zawdzięcza to nie swoim niedostatkom, ale… naszemu ponuractwu, pod koniec XIX wieku bowiem zaczęliśmy sądzić opery historyczne wedle kryteriów naukowych raczej niż rozrywkowych. Oparta na bardzo uproszczonej tragedii Schillera opowieść o Świętej Joannie zakochanej w pięknym królu, zdradzonej przez ojca i kończącej nie na stosie, lecz bohaterską śmiercią na placu boju, nie miała żadnych szans. Dzieła takie witaliśmy kpiną, lub oburzeniem, nie wiedząc, jak wiele na tym tracimy.

Nasza realizacja to pierwsze wykonanie tej opery w Polsce, polskimi siłami (choć z udziałem jednego Włocha, w tenorowej roli Króla Karola VII). Publiczność Filharmonii Poznańskiej usłyszała Giovannę d’Arco w wersji koncertowej, która pozostawia nieograniczoną swobodę fantazji słuchaczy. W czasach, gdy rozbrykane ego reżyserów, podparte zwietrzałymi przesądami na temat gatunku, każe im drwić sobie z libretta i lekceważyć muzykę, skutkiem czego tak często mijają się oni z treścią i stylem utworu, czyli z jego najgłębszą tożsamością, wykonanie koncertowe przywraca mu świeżość. Jest niczym „płyta na żywo”: muzyka rozbrzmiewa naprawdę, tu i teraz, wolno nam jednak zamknąć oczy i na własny użytek, w zaciszu wyobraźni, tworzyć teatralny ideał…

Piotr Kamiński

Giuseppe Verdi (1813-1901)

Giovanna d’Arco

Opera w trzech aktach z prologiem

Wioletta CHODOWICZ – sopran – Joanna

Andrea GIOVANNINI – tenor – Karol VII

Artur RUCIŃSKI – baryton – Giacomo

Mikołaj ADAMCZAK – tenor – Delil

Adam PALKA – bas – Talibot

Łukasz BOROWICZ – dyrygent

Maciej Sztor asystent – dyrygenta

Chór Teatru Wielkiego w Poznaniu

Mariusz Otto – przygotowanie chóru

Orkiestra Filharmonii Poznańskiej

Piotr Kamiński – opieka artystyczna

CD1

1. Uwertura (Sinfonia)

Prolog

2. Introduzione

3. Scena, Racconto e Cavatina

4. Scena (Giacomo)

5. Scena e Cavatina (Giovanna)

6. Finale del Prologo

Akt I

7. Coro

8. Scena e Aria (Giacomo)

9. Scena e Romanza (Giovanna)

10. Scerna e Duetto – Finale primo

czas całkowity: 68:46

CD 2

Akt II

1. Gran Marcia Trionfale

2. Scena e Romanza (Giacomo)

3. Finale Secondo

Akt III

4. Scena e Duetto (Giovanna e Giacomo)

5. Battaglia

6. Scena e Romanza (Carlo)

7. Marcia Funebre

8. Scena – Finale Terzo

czas całkowity: 49:29
Recenzja płytyprzeczytaj

twoja muza nr 6(49) – grudzień-styczeń 2011

www.twojamuza.pl
Producent – Wojciech Nentwig

Reżyser dźwieku – Andrzej Solczak

Asystent reżysera dźwięku – Ludwik Sołtysiak

Mastering – Andrzej Solczak

Redakcja – Marlena Gnatowicz, Anna Plenzler

Tłumaczenie – Waldemar Łyś

Fotografie – Antoni Hoffmann
Nagrano 6 listopada 2010 roku podczas koncertu Opera w Filharmonii w Auli Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.

MUZA Polskie Nagrania

Share

×
Franz Xaver Scharwenka

PIANO CONCERTO NO. 4
POLISH NATIONAL DANCES


Przyszedł na świat w połowie wieku XIX w Szamotułach. Ojciec był Niemcem, matka – Polką. Pierwsze nauki pobierał w Szamotułach i Poznaniu, ale studia muzyczne odbył już w Berlinie, dokąd rodzina Scharwenków przeniosła się, gdy Franz Xaver miał kilkanaście lat. Tam też rozpoczął swoją karierę pianisty i kompozytora, by wkrótce podbić nie tylko Europę, ale i Amerykę Północną (jego opera Mataswintha wystawiana była w Metropolitan Opera). Jego twórczość znana jest w świecie, choć w Polsce dopiero na nowo odkrywana.

Choć Franz Xaver Scharwenka czuł się Niemcem, w jego muzyce wyraźnie słychać rytmy mazurków, oberków, krakowiaków i polonezów, wskazujące źródło inspiracji w polskiej tradycji ludowej oraz zamiłowanie do muzyki Fryderyka Chopina. Aby się o tym przekonać wystarczy sięgnąć po najnowszą płytę wydaną przez wytwórnię Naxos. Kompozycje Scharwenki w wykonaniu pianisty François Xaviera Poizat oraz Orkiestry Filharmonii Poznańskiej pod dyrekcją Łukasza Borowicza zarejestrowane zostały w Auli Uniwersytetu im. Adam Mickiewicza w Poznaniu – sali koncertowej Filharmoników Poznańskich.


Francois Xavier Poizat 1,4
Orkiestra Filharmonii Poznańskiej 1,2,3
Łukasz Borowicz 1,2,3

Koncert fortepianowy f-moll op. 82, nr 4 1

1. I. Allegro patetico

2. II. Intermezzo: Allegretto molto tranquillo

3. III. Lento maestoso

4. IV. Allegro con fuoco

5. Uwertura do opery Mataswintha 2 

6. Sonata wiolonczelowa e-moll op. 46: II. Andante religioso

(aranżacja na harfę, organy i smyczki, op.46a)3

Tańce polskie op. 3 (wybór) 4

7. Nr 1, es-moll

8. Nr 8, b-moll

9. Nr 15, B-dur 

Całkowity czas: 01:07:28
Recenzja płytyprzeczytaj

twoja muza nr 4(47) – sierpień-wrzesień 2011

www.twojamuza.pl
Wydawca: NAXOS

Wydawcy materiałów: F.E.C. Leuckart, Lipsk (utwory 1-4), Breitkopf & Härtel (utwór 5), The Fleischer Collection (utwór 6) i C. Fischer, Nowy Jork (utwory 7-9).

Nagranie zostało zarejestrowane w dniach od 14 do 19 września 2009 roku w Auli Uniwersytetu

im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, w Polsce.

Producent: Wojciech Nentwig

Reżyser dźwięku: Andrzej Solczak

Redakcja: Marlena Gnatowicz

Okładka: Katedra w Poznaniu, Wielkopolska, (fot.Piotr Skórnicki)


GENIUSZ PODWÓJNIE NARODZONY INAUGURACJA FESTIWALU CHOPIN NASZ WSPÓŁCZESNY 2010. W 200. ROCZNICĘ URODZIN


Dwupłytowy album (DVD + CD) Koncert nagrany w Poznaniu 21 lutego 2010, w Auli UAM Aimi KOBAYASHI – fortepian Marek PIJAROWSKI – dyrygent Orkiestra Filharmonii Poznańskiej Fryderyk Chopin 1. Koncert fortepianowy f-moll op.21, nr 2 2. Mazurek cis-moll op. 63, nr 1 3. Walc e-moll op. posth. 4. Nokturn cis-moll op. 27, nr1 Kamery – Maciej Springer, Kuba Lorenc, Mateusz Górny, Tomasz Chruściel Realizacja – Łukasz Frocisz, Mariusz Kołodziejski Reżyser dźwięku – Andrzej Solczak Produkcja TV – Leon Bielewicz / WTK Koordynator projektu – Marian Szymański Animacja czołówki – horsefield www.horsefield.pl 1. Wprowadzenie – Andrzej Sułek

Fryderyk Chopin

Koncert fortepianowy f-moll op. 21, nr 2

2. Maestoso

3. Larghetto 4. Allegro vivace

5. Mazurek cis-moll op. 63, nr 1 6. Walc e-moll op. posth. 7. Nokturn cis-moll op. 27, nr 1 Reżyser dźwięku – Andrzej Solczak Asystent – Ludwik Sołtysiak Patronat honorowy: Bogdan Zdrojewski, Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego Marek Woźniak, Marszałek Województwa Wielkopolskiego

Zrealizowano ze środków Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego


WIELKOPOLSKIE SZLAKI FRYDERYKA CHOPINA


Fryderyk Chopin na ojczystej ziemi spędził pierwszą połowę życia. Na następne 19 lat związał się z Paryżem. Tak więc Warszawa i Paryż dzielą między siebie na równi ową niezwykłą egzystencję, z tym wszakże, iż środowiska, w jakich obracał się Chopin, tu i tam były zgoła odmienne. Jako artysta i człowiek dojrzewał w tej pierwszej połowie swojego życia – wtedy kształtowała się jego wrażliwość i osobowość. O związkach Chopina z Warszawą i Mazowszem wiemy prawie wszystko. Niewiele mamy informacji o jego kontaktach z ziemią wielkopolską, a przecież nie były one bez znaczenia i miały związek z jego twórczością. Dzięki tej płycie – śledząc wielkopolskie szlaki Chopina – spróbujemy odbyć podróż i odwiedzić miejsca, do których być może wielu z nas dotąd nie dotarło.

Realizacja:

Zdzisław Dworzecki – scenariusz

Józef Kowalewski – zdjęcia

Jerzy Tierling, Jan Zielifski – dźwięk

Wiesław Jagsch, Antoni Karolczak – montaż

Stanisława Lewandowicz – kierownik produkcji

Janina Karasińska-Frydryszek – lektor

Emilia Skalska – redakcja

Marian Szymański – koordynator projektu

Zrealizowano ze środków

Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego

Program został wyprodukowany przez TVP SA Oddział w Poznaniu

Share

×
Jacek Sykulski | Eugeniusz Wachowiak

WOLNOŚCI DLA NAS IDZIE CZAS


Jacek SYKULSKI – dyrygent
Orkiestra Filharmonii Poznańskiej
Marzena MICHAŁOWSKA – sopran (3, 4, 6)
Aleksandra LEWANDOWSKA – sopran (3, 6)
Jędrzej OWSIANNY – sopran chłopięcy (7)
Maciej PABICH – fortepian (2)
Chór Akademicki UAM, Jacek Sykulski – przygotowanie
Poznański Chór Kameralny, Bartosz Michałowski – przygotowanie
Poznański Chór Chłopięcy, Jacek Sykulski – przygotowanie

  1. Rota (muz. Feliks Nowowiejski, sł: Maria Konopnicka)
  2. Marsylianka Wielkopolska (muz. Feliks Nowowiejski, sł: Stanisław Rybka)Wolności dla nas idzie czas (muz: Jacek Sykulski, sł: Eugeniusz Wachowiak)
  3. Postludium. Taka mi jesteś…
  4. Kondukt Franciszka Ratajczaka
  5. Batalia
  6. Po moich ojcach…  
  7. Rota. Dzieci rodziców….

Wydawca: Filharmonia Poznańska

Reżyseria dźwięku i mastering: Andrzej Solczak

Koordynator projektu: Marian Szymański

Projekt graficzny: Przemek Modliński STUDIO X

Współpraca przy realizacji projektu: Radio Merkury S.A.

Share

×
Jan Kanty Pawluśkiewicz | Leszek Aleksander Moczulski

RADOŚĆ MIŁOSIERDZIA


Prapremierowe wykonanie utworu zamówionego przez Filharmonię Poznańską z okazji 30. rocznicy wyboru kardynała Karola Wojtyły na Stolicę Piotrową. Nagranie LIVE z uroczystego koncertu, który odbył się 16.10.2009 w Kolegiacie Farnej w Poznaniu

Rafał Jacek DELEKTA – dyrygent
Elżbieta TOWARNICKA – sopran
Marzena MICHAŁOWSKA – sopran
Andrzej BIEGUN – baryton
Sebastian KARPIEL BUŁECKA – śpiew
Orkiestra Filharmonii Poznańskiej
Chór Akademicki UAM, Jacek Sykulski – przygotowanie
Chór Kameralny UAM, Krzysztof Szydzisz – przygotowanie
Poznański Chór Kameralny, Bartosz Michałowski – przygotowanie
Chór Dziewczęcy „Skowronki” CK Zamek, Alicja Szeluga,
Benigna Jaskulska – przygotowanie
Halina Jarczyk – kierownictwo muzyczne

  1. Interludium
  2. Purgatorium
  3. Czy jest wyjście
  4. Pod pieczęcią Twą
  5. Hojność
  6. Lecz Ty wiekuistość
  7. Wielkie są pustki
  8. Św. Faustyno wstaw się za nami
  9. Modlitw naszych Tyś przyczyną
  10. Dróg zawiłość
  11. Jest cisza
  12. Ogród
  13. Napowietrzne nasze drogi
  14. Bez tchu
  15. Radość miłosierdzia

Reżyseria dźwięku: Andrzej Solczak

Mastering: Andrzej Solczak

Koordynator projektu: Marian Szymański, Bartosz Michałowski

Projekt okładki: Artur Krutowicz

Projekt graficzny: Janusz Staszczyk

Redakcja: Katarzyna Nowak

Share

×

GWIAZDY ŚWIATOWYCH SCEN OPEROWYCH


Samuel Ramey Live

Wydarzenie fonograficzne sezonu! Pierwszy i jedyny w Polsce koncert legendarnego basa Samuela Rameya, zarejestrowany 5 grudnia w Auli Uniwersyteckiej w Poznaniu.

Samuel RAMEY – bas
Łukasz BOROWICZ – dyrygent
Orkiestra Filharmonii Poznańskiej

Charles Gounod – Faust – muzyka baletowa

  1. Les Nubiennes
  2. Adagio
  3. Danse Antique
  4. Variations de Cleopâtre
  5. Les Troyenes
  6. Danse de Phryne

Arrigo Boito – Mefistofeles

  1. Ave Signor!
  2. Son lo Spirito
  3. Ecco il mondo
  4. Giuseppe Verdi – I Vespri Siciliani – uwertura
  5. Giuseppe Verdi – Simon Boccanegra – Il lacerato spirito
  6. Giuseppe Verdi – Don Carlos – Ella giammai m’amo
  7. Giuseppe Verdi – Attyla – Uldino! Uldino!… Mentre gonfi arsi l’anima
  8. Giuseppe Verdi – Il Barbiere di Sivilglia – La Calunnia

Reżyseria dźwięku: Lech Dudzik, Gabriela Blicharz

Mastering: Gabriela Blicharz

Projekt okładki: Artur Krutowicz

Projekt graficzny: Janusz Staszczyk

Fotografie: Caterina Zalewska, Antoni Hoffmann

Redakcja: Marlena Gnatowicz

Koordynacja projektu: Marian Szymański

Tłumaczenie: Katarzyna Masłowska

Korekta: Maria Bychawska


Z WIELKOPOLSKI RODEM


Karol Kurpiński (1785-1857)

Nagrano: 18-22 września 2007 w kościele Ojców karmelitów pod wezwaniem Św. Józefa w Poznaniu.

Łukasz BOROWICZ – dyrygent
Kornel WOLAK – klarnet
Orkiestra Filharmonii Poznańskiej

  1. Uwertura do opery Zamek na Czorsztynie czyli Bojomir i Wanda
  2. Uwertura do opery Ruiny Babilonu
  3. Uwertura do opery Calmora czyli Prawo ojcowskie Amerykanów
  4. Uwertura do opery Jadwiga, królowa polska
  5. Uwertura do opery Zabobon czyli Krakowiacy i Górale
  6. Koncert klarnetowy B-dur

Reżyseria dźwięku: Gabriela Blicharz, Lech Dudzik

Mastering: Gabriela Blicharz

Projekt okładki: Janina Piechowicz

Projekt graficzny: Tadeusz Kuczyński

Fotografie: Antoni Hoffmann, Marcin Kuran

Redakcja: Anna Świderska-Schwerin

Zrealizowano ze środków Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego

- program operacyjny Promocja Twórczości.


TADEUSZ SZELIGOWSKI
CONCERTO FOR ORCHESTRA


Nagranie zrealizowano w Auli Uniwersytetu im. Adam Mickiewicza w Poznaniu,
w grudniu 2006 i lutym 2007 r. – CD

Mariusz SMOLIJ – dyrygent
Bogdan CZAPIEWSKI – fortepian
Anna ZIÓŁKOWSKA – skrzypce solo *
Orkiestra Filharmonii Poznańskiej


Tadeusz Szeligowski

  1. Uwertura komediowa (1952)
  2. Cztery tańce polskie (1954)Korowód

    Walc lubelski

    Sielanka

    Oberek*

  3. Koncert fortepianowy (1941)Allegro con brio

    Andante

    Allegro risoluto

  4. Nokturn na orkiestrę (1947)
  5. Koncert na orkiestrę (1930)Allegro con brio *

    Andante con moto

    Allegro vivace

Specjalne podziękowania dla:

Samorządu Województwa Wielkopolskiego i Polskich Linii Lotniczych LOT

Producent: Mariusz Smolij

Reżyser nagrania: Lech Dudzik, Julita Emanuiłow

Materiały nutowe: PWM (Polskie Wydawnictwo Muzyczna), Kraków

Teksty do książeczki: Janusz Kępiński i Mariusz Smolij

Portret Tadeusza Szeligowskiego: Waldemar Świerzy

Naxos Rights International Ltd.


XIII MIĘDZYNARODOWY KONKURS SKRZYPCOWY
IM. HENRYKA WIENIAWSKIEGO


Poznań, 14-29 października 2006

Kronika konkursu – vol. 11 – CD

Tadeusz WOJCIECHOWSKI – dyrygent
Agata SZYMCZEWSKA – skrzypce, Polska (33)
Orkiestra Filharmonii Poznańskiej


Henryk Wieniawski: Koncert skrzypcowy d-moll nr 2, op. 22

  1. Allegro moderato
  2. Andante ma non troppo
  3. Finale. Allegro moderato (Alla zingara)

Jean Sibelius: Koncert skrzypcowy d-moll, op. 47

  1. Allegro moderato
  2. Adagio di molto
  3. Allegro ma non tanto

Reżyser nagrania: Małgorzata Polańska, Lech Tołwiński, Marcin Domżał

Projekt plakatu: Igor Morski

Produkcja: TAKT, Poland

DUX 2006


XIII MIĘDZYNARODOWY KONKURS SKRZYPCOWY
IM. HENRYKA WIENIAWSKIEGO


Poznań, 14-29 października 2006

Kronika konkursu – vol. 10 – CD

Tadeusz WOJCIECHOWSKI – dyrygent
Lev SOLODOVNIKOV, Rosja (28)
Orkiestra Filharmonii Poznańskiej


Henryk Wieniawski: Koncert skrzypcowy fis-moll nr 1, op. 14

  1. Allegro moderato
  2. Preghiera. Larghetto
  3. Rondo. Allegro giocoso

Jean Sibelius: Koncert skrzypcowy d-moll, op. 47

  1. Allegro moderato
  2. Adagio di molto
  3. Allegro ma non tanto

Reżyser nagrania: Małgorzata Polańska, Lech Tołwiński, Marcin Domżał

Projekt plakatu: Igor Morski

Produkcja: TAKT, Poland

DUX 2006


XIII MIĘDZYNARODOWY KONKURS SKRZYPCOWY
IM. HENRYKA WIENIAWSKIEGO


Poznań, 14-29 października 2006

Kronika konkursu – vol. 9 – CD

Tadeusz WOJCIECHOWSKI – dyrygent
Wojciech PŁAWNER, Polska (22)
Orkiestra Filharmonii Poznańskiej


Henryk Wieniawski: Koncert skrzypcowy fis-moll nr 1, op. 14

  1. Allegro moderato
  2. Preghiera. Larghetto
  3. Rondo. Allegro giocoso

Johannes Brahms: Koncert skrzypcowy D-dur, op. 77

  1. Allegro non troppo
  2. Adagio
  3. Allegro giocoso, ma non troppo vivace – Poco piu mesto

Reżyser nagrania: Małgorzata Polańska, Lech Tołwiński, Marcin Domżał

Projekt plakatu: Igor Morski

Produkcja: TAKT, Poland

DUX 2006


JOANNA KOZŁOWSKA, SOPRAN
VERDI, PUCCINI – ARIE


Grzegorz NOWAK – dyrygent
Orkiestra Symfoniczna Filharmonii Poznańskiej

Płyta powstała z inicjatywy Towarzystwa Muzycznego przy udziale Urzędu Marszałkowskiego Województwa Wielkopolskiego.


Giacomo Puccini(1858-1924)

  1. Si, mi chamiano Mimi – „La Bohème”, act I (Mimi)
  2. Donde lieta usci al tuo grido
    d’amore
    - ” La Bohème”,
    act III (Mimi)
  3. Un bel di, vedremo – „Madama
    Butterfly”, act II (Butterfly)
  4. Tu.Piccolo Iddio - „Madama
    Butterfly”, act III (Butterfly)
  5. Signore ascolta – „Turandot”,
    act I (Liù)
  6. Tu che di gel sei cinta -
    „Turandot”, act III (Liù)
  7. Vissi d’arte – „Tosca”, act
    II (Tosca)
  8. I mio babbino caro – Gianni
    Schicchi (Lauretta)

Giuseppe Verdi (1813-1901)

  1. Pace, mio Dio - „La forza
    del destino” act IV (Leonora)
  2. Era più calmo?…Emilia,
    te ne prego.Piangea cantando.Ave Maria
    – „Otello”, act IV (Desdemona)

Nagrano w Auli Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza 26-28 oraz 30 sierpnia
2004

Reżyser nagrania: Lech Dudzik, Gabriela Blicharz

Koordynator nagrania z ramienia Towarzystwa Muzycznego Im. H. Wieniawskiego: Ewa Mikołajczak

Edycja: Agnieszka Kurpisz

Projekt okładki: Tadeusz Kazubek

Zdjęcie: Tanja Niemann


ARIE OPEROWE – OPERA ARIAS


Grzegorz NOWAK – dyrygent
Wojtek DRABOWICZ – baryton
Orkiestra Symfoniczna Filharmonii Poznańskiej

W.A.Mozart - Aria Szampańska Don Giovanniego z opery „Don Giovanni”

- Aria Hrabiego Hai gia vinta la causa! z opery „Wesele Figara”

G.Verdi - Aria Georgio Germonta Di Provenza il Mar – z opery „Traviata”

- Aria Rigoletta Cortigiani z opery „Rigoletto”

A.Borodin - Aria Igora Ni sna, ni oddycha izmuczennoj dusze z opery „Kniaź Igor”
P.Czajkowski - Aria Oniegina Wy mnie pisali z opery „Eugeniusz Oniegin”

- Aria Roberta Kto możet srawnitsa z Matildoj mojej z opery „Jolanta”

- Aria Jeleckiego Ja was liubliu z opery „Dama Pikowa”

G.Bizet - Kuplety Toreadora z opery „Carmen”
R.Wagner - Pieśń do gwiazdy Wolframa z opery „Tannhäuser”

Płyta powstała przy udziale środków z Urzędu Marszałkowskiego Województwa Wielkopolskiego

Nagranie zrealizowano w Auli Uniwersytetu im. Adam Mickiewicza w Poznaniu,

w marcu 2005r.

Małgorzata Polańska, Lech Tołwiński – reżyser nagrania

Dorota Tarnowska-Antosik, Dariusz Seweryn – montaż cyfrowy

Marcin Targoński – konsultacja

Agnieszka Zakrzewska – zdjęcie na okładce

Rafał Dymerski – skład


CONCIERTO DE ARANJUEZ
Y DANZAS PARA GUITARRA


José Maria FLORENCIO Júnior – dyrygent
Przemysław HAŁUSZCZAK – gitara
Orkiestra Symfoniczna Filharmonii Poznańskiej im. Tadeusza Szeligowskiego

  1. Bulerias – Juan Martin
  2. Bossa in Re – Jorge Morel
  3. Danza Brazileira – Jorge Morel
  4. Tango En Skay – Roland Dyens
  5. Taniec Młynarza – Manuel de Falla
  6. Śmierć Anioła – Astor Piazzola
  7. Na zdrowie Panie R. – Cezary Krajewski
  8. Rumba h-moll – Przemysław Hałuszczak

Przemysław Hałuszczak – gitara, harmonijka ustna (7),
Zbigniew Łowżył – keyboard (3,7,8), perkusja,
Dominik Dębski – altówka (3,7,8)
Aranżacje – P. Hałuszczak
J. Rodrigo – Concierto de Aranjuez

  1. I Allegro con spirito
  2. II Adagio
  3. III Allegro gentile

J. Maria Florencio Júnior – dyrygent
Paweł Hałuszczak – gitara
Orkiestra Symfoniczna Filharmonii Poznańskiej im. Tadeusza Szeligowskiego
Nagranie i mastering – DUX


CAMILLE SAINT-SAENS
KONCERT WIOLONCZELOWY NR 1&2
SONATA WIOLONCZELOWA NR 1
ŁABĘDŹ


José Maria FLORENCIO Júnior – dyrygent
Jeremy FINDLAY – wiolonczela
Elena BRASLAVSKY – fortepian
Orkiestra Filharmonii Poznańskiej

Camille Saint-Saëns (1835-1921)

I Koncert wiolonczelowy a-moll op.33

  1. Allegro non troppo
  2. Allegro con moto
  3. Allegro non troppo

II Koncert wiolonczelowy d-moll op.119

  1. Allegro moderato e maestoso – Andante sostenuto
  2. Allegro non troppo – Cadenza ad libitum – Mouvement du l er Morceaux -
    Molto allegro

I Sonata wiolonczelowa c-moll op.32

  1. Allegro
  2. Andante tranquillo sostenuto
  3. Allegro moderato

Łabędź (z cyklu: Karnawał zwierząt)

Wersja na wiolonczelę i dwa fortepiany

José Maria Florêncio Júnior – dyrygent

Jeremy Findlay – wiolonczela

Elena Braslavsky – fortepian

Anna Stempin – Janowska – fortepian

Orkiestra Symfoniczna Filharmonii Poznańskiej

DUX 2004


ORKIESTRA  SYMFONICZNA  FILHARMONII  POZNAŃSKIEJ
JOSÉ MARIA FLORENCIO JÚNIOR – dyrygent
JEAN-MARC FESSARD  - klarnecista


José Maria FLORENCIO Junior – dyrygent (6 – 8,9)
Roman SIMOVIC (Jugosławia) – II nagroda
Żanna PARCHOMOWSKA – fortepian (1,2-5)
Orkiestra Symfoniczna Filharmonii Poznańskiej (6 – 8,9)

Henryk Wieniawski: Wariacje na temat własny op. 15

Johannes Brahms: III Sonata d-moll op. 108

  1. Allegro
  2. Adagio
  3. Un poco presto e con sentimento
  4. Presto agitato

Henryk Wieniawski: Koncert skrzypcowy fis-moll nr 1, op. 14

  1. Allegro moderato
  2. Preghiera. Larghetto
  3. Rondo. Allegro giocoso

Henryk Wieniawski: Polonez D-dur op. 4 5:43 na skrzypce i orkiestrę

Nagrania live z przesłuchań konkursowych

Aula Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza W Poznaniu, października 2001 r.

Producent artystyczny: Jan Popis

Reżyser nagrań: Gabriela Blicharz, Lech Dudzik, Zbigniew Kusiak, Andrzej Solczak

Mastering: Joachim Krukowski, Radio „Merkury” S.A., Poznań (Sonic Solutions)

Projekt graficzny: perfect g2

Redakcja: Romuald Połczyński, Jan Popis

P & C 2001 POLSKIE RADIO S.A., Warszawa

TOWARZYSTWO MUZYCZNA IM. HENRYKA WIENIAWSKIEGO w Poznaniu

Compact Disc Digital Audio


XII MIĘDZYNARODOWY KONKURS SKRZYPCOWY
IM. HENRYKA WIENIAWSKIEGO


Poznań, październik 2001

Kronika konkursu – vol. 7 – CD

Jaques Bondon – Koncert październikowy na klarnet i orkiestrę smyczkową

  1. Allegro con fuoco
  2. Adagio
  3. Allegro un poco vivace

Koncert ofiarny na klarnet i orkiestrę

  1. Offrande pour hier
  2. Offrande pour aujourd’hui
  3. Offrande pour demain

Henri Tomasi – Koncert na klarnet i orkiestrę smyczkową + harfę

  1. Allegro giocoso
  2. Nocturne
  3. Scherzo final

Małgorzata Polańska, Lech Tołwiński – reżyser nagrania

Marcin Domżał – montaż cyfrowy

Anna Tkaczyk – konsultacja

Jean-Marc Fessard – producent

Teatr Kameralny STPS-u w Szczecinie – współpraca

Agnieszka Zakrzewska – projekt graficzny

Rafał Dymerski – skład

Tomasz Jeż – redakcja

Nagranie zrealizowano we wrześniu 2002 r.

DUX 2003


XII MIĘDZYNARODOWY KONKURS SKRZYPCOWY
IM. HENRYKA WIENIAWSKIEGO


Poznań, październik 2001
Kronika konkursu – vol. 6 – CD

José Maria FLORENCIO Junior – dyrygent II nagroda
Soojin HAN (Korea) – II nagroda
Marcin SIKORSKI – fortepian (1,2-4)
Orkiestra Symfoniczna Filharmonii Poznańskiej (5 -7,8)

Henryk Wieniawski: Wariacje na temat własny op. 15

Johannes Brahms: II Sonata A-dur op. 100

  1. Allegro amabile
  2. Andante tranąuillo
  3. Allegretto grazioso (quasi Andante)

Jean Sibelius: Koncert d-moll op. 47 na skrzypce i orkiestrę

  1. Allegro moderato
  2. Adagio di molto
  3. Allegro ma non tanto

Henryk Wieniawski: Polonez D-dur op. 4 na skrzypce i orkiestrę

Nagrania live z przesłuchań konkursowych

Aula Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza W Poznaniu, października 2001 r.

Producent artystyczny: Jan Popis

Reżyser nagrań: Gabriela Blicharz, Lech Dudzik, Zbigniew Kusiak, Andrzej Solczak

Mastering: Joachim Krukowski, Radio „Merkury” S.A., Poznań (Sonic Solutions)

Projekt graficzny: perfect g2

Redakcja: Romuald Połczyński, Jan Popis

P & C 2001 POLSKIE RADIO S.A., Warszawa

Compact Disc Digital Audio


XII MIĘDZYNARODOWY KONKURS SKRZYPCOWY
IM. HENRYKA WIENIAWSKIEGO


Poznań, październik 2001

Kronika konkursu – vol. 5 – CD

José Maria FLORENCIO Junior – dyrygent (3 – 5,6)
Alona BAEVA (Rosja) – I nagroda
Guiouzal KARIEVA – fortepian (2)
Orkiestra Symfoniczna Filharmonii Poznańskiej (3-5,6)

Nathan Milstein: Paganiniana na skrzypce solo 7:41

Henryk Wieniawski: Fantazja na tematy z opery „Faust” Gounoda op. 20

Piotr Czajkowski: Koncert D-dur op. 35 na skrzypce i orkiestrę

  1. Allegro moderato
  2. Canzonetta. Andante
  3. Finale. Allegro vivacissimo

Henryk Wieniawski: Polonez D-dur op. 4 na skrzypce i orkiestrę

Nagrania live z przesłuchań konkursowych

Aula Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza W Poznaniu, października 2001 r.

Producent artystyczny: Jan Popis

Reżyser nagrań: Gabriela Blicharz, Lech Dudzik, Zbigniew Kusiak, Andrzej Solczak

Mastering: Joachim Krukowski, Radio „Merkury” S.A., Poznań (Sonic Solutions)

Projekt graficzny: perfect g2

Redakcja: Romuald Połczyński, Jan Popis

P & C 2001 POLSKIE RADIO S.A., Warszawa

TOWARZYSTWO MUZYCZNA IM. HENRYKA WIENIAWSKIEGO w Poznaniu

Compact Disc Digital Audio


POZNAŃSKA WIOSNA MUZYCZNA


CD

Tadeusz Szeligowski (1896-1963) Koncert na klarnet i orkiestrę

  1. Allegro
  2. Adagio Cantabile
  3. Allegro risoluto

Wykonawcy: Ludwik Kurkiewicz – klarnet

Wielkopolska Orkiestra Symfoniczna im. K. Kurpińskiego, dyrygent – Zygmunt
Mahlik

Nagrania dokonano 2 kwietnia 1968r. podczas VIII Poznańskiej Wiosny
Muzycznej

Jerzy Młodziejowski (1909-1985)

  1. Koncert na dwa oboje i orkiestrę

Wykonawcy: Mieczysław Koczorowski i Jerzy Nawrocki – oboje

Wielkopolska Orkiestra Symfoniczna im. K. Kurpińskiego, dyrygent – Zygmunt
Malik

Nagrania (prawykonania) dokonano 2 kwietnia 1968r. podczas VIII Poznańskiej
Wiosny Muzycznej

Stefan Bolesław Paradowski (1902-1967)

Koncert na harfę, flet i orkiestrę smyczkową op. 59 nr 1

  1. Allegro grazioso
  2. Adagietto espressivo
  3. Allegretto con moto e giocoso

Wykonawcy: Urszula Mazurek

Florian Dąbrowski (1913)

  1. Kantata liryczna na sopran solo, chór mieszany i perkusję
  2. Rytmy i barwy na zespół perkusyjny

Producent: Związek Kompozytorów Polskich – Oddział w Poznaniu

Partnerzy: Filharmonia Poznańska im. Tadeusza Szeligowskiego , Radio Merkury
Poznań, II Program Polskiego Radia

Nagrania dokonane przez Polskie Radio


TADEUSZ SZELIGOWSKI IN MEMORIAM


Zbigniew GRACA – dyrygent
Andrzej BOREJKO – dyrygent
Agnieszka KUROWSKA – sopran
Paweł DROBNIK – klarnet
Orkiestra Symfoniczna Państwowej Filharmonii w Poznaniu

Strona A

  1. Andante na klarnet i orkiestrę* (1933) – prawykonanie
  2. Rapsod na sopran i orkiestrę symfoniczną* (1949);sł. J. Słowacki

Strona B

  1. Kaziuki – suita na orkiestrę (1928)

Kiermasz

Walc

Dajna

Marsz

Rauda

Taniec białoruski

*Nagranie live z koncertu w dniu 28.02.1997 w ramach festiwalu Tadeusz
Szeligowski in memoriam
(aula UAM w Poznaniu)

Suita Kaziuki- nagranie studyjne 09.01.1996.

Reżyser nagrań – Andrzej Solczak

Redakcja kasety – Tadeusz Szantruczek, Maciej Jabłoński

Kasetę wyprodukowano przy współpracy Radia Merkury S.A


ALBERTO GINASTERA
ESTANCIA / OLLANTAY / PANAMBI


Orkiestra Filharmonii Poznańskiej pod dyrekcją Andrzeja Borejki


ESTANCIA (1941) suite

  1. Los trabajadores agricolas
  2. La manana – Danza del trio
  3. Los peonem de hacjenda
  4. Danza final – Malambo

OLLANTAY (1947) Tres Movimento Sinfonicos

  1. Paisaje de Ollantaytambo
  2. Los querreros
  3. La muerte de Ollantay

PANAMBI (1937) Legenda Coreografica

  1. Claro de luna sobre el Parana
  2. Fiesta indygena/Ronda de las doncellas/

Danza de los querreros

  1. Escena
  2. Pantomima del amor eterno
  3. Canto de Guirahu/Juego de las deidades del agua/Inquietud de la tribu/Suplica de Panambi
  4. Invocacion a los espiritus poderosos
  5. Danza del hechicero
  6. Lamento de las doncellas
  7. El amanecer

Nagranie na żywo 13,14 maja 1993 w Poznaniu, Polska Reżyseria nagrania: Markus Heiland, Andreas Lemie Edycja i mastering: Markus Heiland Produkcja – Annette Schediwy-Mackrel Wydawca: Uwe Buschkötter Produkcja 1993 Dresdner Musikfestspiele and LARGO Records

Music Publisher by Boosey&Hawkes M.P.Ltd.


LAUDATE DOMINUM OMNES GENTES


Stefan STULIGROSZ – dyrygent
Ryszard KARCZYKOWSKI – tenor
Chór chłopięcy i męski Poznańskie Słowiki
Orkiestra Filharmonii Poznańskiej

  1. A.Stradella: Pita Signore*
  2. 2. W.A.Mozart: Laudate pueri (Vesperae solemnes de confessore K.V.339)
  3. J.S.Bach/Ch.Gounod: Ave Maria*
  4. C.Franck: Panis angelicus (messe à trois voix op.12)*
  5. W.A.Mozart: Dixit Dominus (Vesperae solemnes de confessore K.V.339)
  6. G.F.Haendel: Largo (Xerxes)
  7. G.Bizet: Agnus Dei*
  8. Ch.Gounod: Laudate Dominum
  9. W.A.Mozart: Ave, verum corpus K.V.618
  10. G. Rossini: Cuius animam (Stabat Mater)
  11. F.Schubert: Ave Maria op. 52, no.6
  12. G.Fauré: Crucifix chant religieuse*
  13. G.F.Haendel: Alleluja

*arr. Stefan Stuligrosz Ryszard Karczykowski, tenor (1,3,4,6,7,9,10,11,12) Andrzej Tatarski, organ (3,8,11) Boys’ and Men’s Choir „The Poznan Nightingales” (1,2,3,4,5,7,8,12,13) Poznań Philharmonic Orchestra (1,2,4,5,6,7,9,10,12,13) Stefan Stuligrosz, dyrygent Nagrane przy współpracy Ministerstwa Kultury i Sztuki Nagranie: Aula Uniwersytetu im. Adam Mickiewicza w Poznaniu 4/1991

Reżyser: CASSICORD (M. Olszewska, M. Gola)

Edycja: Maria Grubecka Zdjęcie: R. Kołecki


OPERA GALA


Wojciech MICHNIEWSKI – dyrygent
Ryszard KARCZYKOWSKI – tenor
Orkiestra Filharmonii Poznańskiej

1. G. Verdi(1813-1901)

La Forza del destino – uwertura

2. G. Bizet(1838-1875)

La fleur que tu m’avais jetee (Carmen, act II – Don Jose)

3. G. Puccini(1858-1924)

Che gelida manina („La Boheme”éêàë, act I – Rodolfo)

4. G. Rossini(1792-1868)

Italiana In Algieri – uwertura

5. G. Donizetti(1797-1848)

Spirto gentil („La Favorita” – Fernando)

6. G. Donizetti

Una furtiva lagrima („L’elisir d’amore”, act II – Nemorino)

7. G. Verdi

Les vepres siciliennes – uwertura

8. G. Puccini

Recondita armonia („Tosca”, act I – Cavaradossi)

9. G. Verdi

La donna e mobile („Rigoletto”, act IV – The Duke of Mantua)

10. S.Moniuszko(1819-1872)

Halka – uwertura

Nagrano 8 września 1990 roku w Auli Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu

Nagrania i publikacja: 1991 POLmusic

International Records, Warszawa, Polska

 

MIECZYSŁAW KARŁOWICZ – Serenada
WOJCIECH KILAR – Orawa, Siwa mgła


Polska Orkiestra Kameralna
Orkiestra Filharmonii Poznańskiej
Dyryguje WOJCIECH MICHNIEWSKI


Mieczysław Karłowicz (1876-1909)
Serenada G-dur, op.2 na orkiestrę smyczkową

  1. Marsz (Allegro moderato)
  2. Romans (Andante con moto)
  3. Walc (Allegro moderato)
  4. Finał (Allegretto non troppo)

Polska Orkiestra Kameralna Jan Stanienda – koncertmistrz Wojciech Kilar (ur.1932)

  1. Siwa mgła** na baryton i orkiestrę

Andrzej Bachleda Curuś – tenor Orkietrsa Filharmonii Poznańskiej Janusz Purzycki – koncertmistrz

  1. Orawa*

Polska Orkiestra Kameralna Jan Stanienda – koncertmistrz Jerzy Klocek – solo wiolonczelowe *Nagrania dokonano w 1988 roku w Warszawie **Nagrania dokonano 18 i 19 maja 1988 roku w Auli Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu Reżyseria nagrania: Lech Dudzik, Krzysztof Drab

Mastering: Julita Emanuiłow


POZNAŃSKA WIOSNA MUZYCZNA – KWIECIEŃ’ 88
PŁYTA ANALOGOWA


Aleksander LasońConcerto Pablo Casals in memoriam

Wojciech MICHNIEWSKI – dyrygent
Roman JABŁOŃSKI – wiolonczela
Orkiestra Filharmonii Poznańskiej

Andrzej DobrowolskiMuzyka na orkiestrę nr 7

Jerzy Bauer – Jasne świergotanie
Jadwiga Kotnowska – flet
Orkiestra Filharmonii Poznańskiej

Wojciech Michniewski – dyrygent

Nagranie na żywo

MUZA

Używamy plików cookies do celów statystycznych oraz aby ułatwić Ci korzystanie z serwisu filharmoniapoznanska.pl. Jeśli nie blokujesz tych plików, oznacza to, że zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Akceptuję